In Monitorul Oficial Nr. 171 din 10 martie 2011 a fost publicat ordinu nr. 1.083 din 7 martie 2011 a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale pentru aprobarea Procedurii de lucru privind eliberarea carnetelor de muncă salariaţilor angajatorilor pentru care inspectoratele teritoriale de muncă păstrau şi completau, respectiv certificau legalitatea înregistrărilor efectuate în carnetele de muncă.
Ordinul a intrat in vigoare in data de 10 martie si are urmatoarele dispoziţii principale:
– angajatorii care au obţinut aprobare de păstrare şi completare a carnetelor de muncă la sediu le vor completa la zi (cu date aferente până la 31 decembrie 2010);
– inspectoratele teritoriale de muncă vor programa angajatorii în vederea certificării şi contrasemnării carnetelor de muncă pentru care aceştia au obţinut aprobare de păstrare şi completare la sediu. Programul întocmit la nivel de inspectorat teritorial de muncă va fi postat pe site-ul acestuia şi afişat la sediu;
– până la data programată de către inspectoratul teritorial de muncă, pentru verificarea, certificarea şi contrasemnarea înscrierilor din carnetele menţionate în procesul-verbal de predare-primire, angajatorii se vor asigura că:
- în ceea ce priveşte carnetele de muncă pe care le gestionează, acestea au fost completate în baza contractelor individuale de muncă, a actelor adiţionale/deciziilor privind modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă, înregistrate la inspectoratul teritorial de muncă, a actelor de studii/de calificare, a actelor de stare civilă (certificat de naştere, certificat de căsătorie etc.);
- înscrierile eronate sau efectuate fără respectarea prevederilor legale au fost rectificate de unitatea care păstrează carnetul de muncă, rectificările certificându-se la cap. VII din carnetul de muncă;
– angajatorii vor preda inspectoratului teritorial de muncă carnetele de muncă completate la zi pe baza unui proces-verbal de predare-primire.
La rubrica “Observaţii”, inspectorul va indica eventualele deficienţe constatate la data predării carnetelor de muncă de către angajatorii şi va stabili o dată certă de remediere a acestora. Procesul-verbal de predare-primire astfel întocmit va fi returnat angajatorului împreună cu carnetele de muncă în care s-au constatat deficienţe. În situaţia în care, ca urmare a verificării documentelor existente în arhiva inspectoratului teritorial de muncă, se constată alte deficienţe, se va comunica angajatorului situaţia constatată şi se va proceda la înscrierea acesteia la rubrica “Observaţii” din procesul-verbal de predare-primire, respectiv se vor returna carnetele de muncă operatorilor economici în vederea remedierii deficienţelor şi se va repeta procedura de predare-primire a acestora la o dată ulterioară stabilită de inspectoratul teritorial de muncă